Träningsvärk

Även jag kan få träningsvärk efter ridning. Att jag skulle få det i ljumskarna hade jag dock inte förväntat mig i förväg. Så här i efterhand så är det däremot egentligen inte konstigt - jag har senaste åren ridit i min högt älskade Childeric DAC -00 med kalvskinn som jag köpte begagnad men lika gärna kunnat vara måttad efter mig. Man sitter som gjuten, jag behöver inte anstränga mig för att sitta rätt och på plats. Det är där skillnaden ligger nu när jag hoppar upp på andras hästar och deras egna sadlar - de har halt läder och gjorda för betydligt längre individer än mig ;). Man blir än mer tacksam för sin egen sadel!
Träningsvärk - check!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design av: sodressage.se