Som jag längtat efter denna måndag...

...men den blev inte alls som jag hoppats på. Detta som en konsekvens av att man blivit förkyld och tappat mkt ork (även om det är betydligt bättre idag än igår!). Nu är målet att kurera sig på ett dygn (keep on dreaming), så man äntligen kan få träffa den man vill utan att behöva lämna över stafettpinnen (läs: förkylningen). Hur göra? Jag försöker med kan-jang, både multivitamin- och echinacea-brustabletter, Immun-tabl och echinagard blaand annat. En början! Och vila - även om jag inte kan påstå att det blivit tillräckligt mkt av den varan hittills idag. Men från och med nu så är det vila resten av dagen.

Vaknade tidigt imorse, så pass långt innan klockan ringde att jag kunde ta en buss tidigare hem från Lund (nästan 2 bussar tidigare tom). Väl hemma blev det lite lugn förmiddagsfika innan vi åkte med Fackellilja och Flora Isadora till seminvet. för 90-dygnskontroll - och Lilja är fortfarande dräktig med Dalwhinnie!

Efter lunch blev det ett lättare pass på Forsythia, red ut på vårat största fält och klättrade. Då hon kändes så pass fin, mjuk och pigg så kunde man inte låta bli att avsluta passet med att leka lite med piaffen.
- Kortade upp skritten, aktivera/kvicka till steget och sen med ett samtida kluckljud ge skänkelhjälpen. Om jag önskade än lite kvickare ben så petade jag litegranna med spöt antingen på bogen, på magen bakom skänkeln eller neråt bakbenet beroende på bäst respons.

Efter vet-besöket blev det lite fotografering av Isa och de andra fölen/unghästarna/hästarna
 
Fjärilsviol och Flora Linnéa
 
Frännelids Kaprifol (Verdi RP - Rolökke Swallow RNF - Merrie Master RNF)
 
Frida <3
 
Fackellilja

Kommentarer
Postat av: Kicki

Inte verkar du ha ägnat så värst mycket tid åt att vila, hörru. Du måste ju ge kroppen en chans att låta immunförsvaret göra sitt jobb. Nästan full fart som vanligt. Håll dej nu på mattan ett par dagar, så du orkar träna igen. Och krya på dej!

Svar: Njae, rätt lugnt, det man gjorde gick på halvfart och däremellan blev det vilostunder :). Klättringen är så tacksam, hästen får jobbat på bra under kort tid medans man sj kan åka med utan ansträngning ^^. Men idag blir det än lugnare, inget vetbesök utan bara lite Forsythia och resten lugnt för dagen är planen :). Avstyrt träning och träffar.Tack så mkt!
Mathilda Månsson

2012-09-24 @ 23:02:56
URL: http://stallbabbel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design av: sodressage.se