Skolstarten fick tumme upp!

Så kul att träffa allt folk i klassen igen! Att sen ha en så rolig manlig föreläsare (som annars jobbar som ambulanssjuksköterska) gjorde att dagen rulla iväg fort. Dessutom släpptes vi en hel timme tidigare än vad som stod på schemat, soft!

Visserligen också soft, men mindre gött var att behöva vänta i 1½ timme på att få komma till på Skånetrafikens filial(?)/kontor på Lunds centralstation och få införskaffat sitt månadskort för pendlingen. Blev till att gå ut o sola, göra lite ärenden i området o köpa mat. Stackars personal säger jag bara, antar att det blir en hel del övertid för att hinna beta av alla kunder. När jag tog min lapp hade jag 150 studenter före mig + drygt 90 i den vanliga kassakön. Beräknad väntetid 79min. Något som blev drygt 90min. När jag gick vid 18:10 var väntetiden för den som hade tagit senaste lappen 95min. Hurray ;)!!

Det underbara med Lund är hur lätt det är att vara spontan! Cyklade iväg för att fixa ett Statoil-kort för att få lite rabatter där, på vägen tillbaka till villan svängde man in om en kompis och umgicks (o tentapluggade lite). Lovely!
Nu tentaplugg på egen hand innan nannedags. Dock inte pluggat så som jag planerat då skolans hemsida så lägligt passade på att "ta en break". Ligger nere. Tråkigt, men får ta tag i de gamla tentorna istället :P.
Forsythia vilar tills vidare, vi återkommer senare!


Sleep well!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design av: sodressage.se