Lycklig Forsythia <3

Oavsett vad som orsakar en vila för Forsythia så ogillar hon det starkt! Har levt rövare i hagen som bara den och riskerat skada sig, så trots planen att ge det ngn dag till samt mjukstarta med skritturer för säkerhets skull så var det bara till att sitta upp och motionera av henne under mer kontrollerade former ^^.
Behöver jag beskriva glädjen hos både tösen o mig när vi gled ut på stubbfälten? Känslan när hon ett tag senare, uppvärmd o fin i kroppen, ges fria tyglar och får lägga i högsta växeln efter eget önskemål, är vad jag kan tänka mig känslan på en motorcykel när man gasar upp ute på en Europaväg - men med vetskapen att det kan komma ett oförutsett hopp upp i luften som kan resultera i en egenhanda flygtur ;). (kan dock inte minnas när hon senast bockade med mig på ryggen, x antal år sen?). Vi avnjöt turen as usual tillsammans <3. Var himla kul att se hennes kroppsspråk när vi skrittade tillbaka in på gårdsplanen, hur genuint nöjd och glad hon var efter ritten. Underbart att ha kunnat skapa den glädjen för henne :).


På tal om något helt annat, närmare bestämt den genomförda tentan! Man brukar säga att man går ur askan in i elden, men nu får man tacksamt säga att det är tvärtom, då läkemedelsberäknings-tentan var ett riktigt eldprov. den kändes dock riktigt bra och nu är det bara till att hålla tummarna för att det har gått lika bra som det kändes och att man satte 100% rätt! Annars blir det till att räkna om...
Morgondagens examination är en tacksamt "chill" presentation, inom ett mkt intressant ämne - Katastrofer. Så ska bli riktigt kul att få höra de andra gruppernas presentationer, tror nog att vår också ska kunna bli intressant (spårvagnsolyckan 1992 i Göteborg).

Komiskt hur man reagerar på tentaskrivning. Man var klar och laddad i hjärnan under hela skrivningen. Men när man var klar, gick ut - och precis efter att man hade stängt dörren - så bara rann alla energi av en. Mentalt helt slut ^^. Ännu litegranna tagen idag, mentalt trött ovanligt tidigt på dagen :P.

Nej nu blir det nannedags, har ikväll bakat klart 48 (ljuvliga) chokladgifflar (om än inte alla finns kvar, man var ju tvungen att provsmaka plåtarna ;).) Se vilka som man kan komma bjuda dom på!
Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Evelyn

Det är så härligt att läsa om Forsythia som får vara häst och njuta av sånt som de flesta dyrgripar bara kan drömma om.

Håller tummen att tentan gick bra, vet hur det är när man blir helt slut efteråt - jag hade en hemtenta på fem timmar, efteråt var jag inte bara mentalt slut utan även fysiskt då benen var skakiga ett bra tag efteråt..

Svar: Tack, kan behövas en tumme! Alltid rädd att ha gjort ngt slarvfel i farten (även om jag tog mkt god tid på mig denna gången :).). Ja märkligt hur otroligt starkt det kan påverka en, att ha varit mentalt djupt fokuserad en tid kan sätta sig så i hela kroppen. Annars hade det krävt ett riktigt hårt långt träningspass för att uppnå samma resultat!
Mathilda Månsson

2012-09-07 @ 12:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design av: sodressage.se