Tävling och Mittbedömning med plus i kanten

I lördags genomförde jag och Forsythia årets sista tävling - nu är det träning inför nästa år som gäller! Taggad som attan på att få in piaff och passagen så vi kan genomföra programmen! :D
 
Vi gjorde inte ngn av våra topprestationer i lördags, Forsythia kändes lite spänd och fick henne inte riktigt hundra där jag ville ha henne hela tiden (stundvis kändes hon däremot gryyym <3), men när jag tittar igenom filmen efteråt så är jag ändå helt klart nöjd! Vi har tränat på så mkt annat och mkt med hackamore, så det var första gången hon hade kandar i munnen på över 2 månader - inget konstigt då :). Det resulterade i vinst med två domare på drygt 68%!
Vi busade dagen efter på fälten på hackamore och då var satt allt igen. Älskade häst <3! (Brukar vanligtvis vila dagen/dagarna efter, men fick vila idag istället pga mitt praktikpass idag och försöka hinna umgås med min pojkvän med).
 
Idag hade jag halvtids-/mittbedömning på praktiken, lite nervös var man inför även om man kände att man hade vuxit in i sin roll betydligt sen förra terminen. Men handledaren kom med så himla mkt beröm att man nästan blev lite rörd! Att inte alltid vara helt överrens med sin handledare visade sig vara en fördel då jag även fick plus i kanten för att jag både vågade ifrågasätta och fortsätta stå på mig för mina åsikter och värderingar. Yeayh! :D Blir till att fira lite ikväll med finaste innan det blir nannedags inför morgondagens tidiga pass (börjar kl.7).
 
 
Foton från i lördags, tagna av mina talangfulla pojkvän Henrik!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni var väl endast 3 st startande i klassen!

Svar: Stämmer! Så där blir inga poäng räknade på tdb, men man får njuta ändå :)! Tyvärr många sena strykningar.
Mathilda Månsson

2012-11-01 @ 08:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design av: sodressage.se