Ingen vanlig ponny

Nu blev det lite stressigt med mycket som ska göras, men har lovat att skriva så då klämmer jag in det innan det blir filmkväll med vänner :)!

Hingsfunderingar då!
I dagsläget efter bruks lutar det mest åt Dalwhinnie till Lilja och Floricello, Bordeaux eller L'Espoir till Frida.
Dalwhinnie med sin starka stam, lite längre runda överlinje och arbetsvilja ligger därför gott till.
Floricello med sin stam, bogfria rörelser, arbetsvilja m.m. blev vi snabbt förtjusta i då han har mkt av det vi önskar hos avkomman.
Lite kort o sammanfattat :)


Ebba Widell är en underbar 14-årig tös hemmahörandes i Stockholm. Hon köpte sommaren 2011 Fix Victoria (Vermont - Juno Rory) av mig och det har bara fortsatt utvecklas i rätt riktning. Hon tränar bla för Lussan Nathorst och Gunilla Petersson med mkt goda vitsord.
Komiskt nog så är Vickan döpt efter just kronprissan, och nu bor hon på Drottningholm. Vad är oddsen?
För min egen del ser jag internationell potential i ekipaget, och det är jag inte ensam om att ha uttryckt. Men först ska de ha god tid på sig att träna och helt enkelt ha kul på sin resas gång oavsett riktning! Håller alla tummar och tår för glädje och framgång :)
Ni kan följa henne på widelldressyr.blogg.se

Ingen vanlig ponny


En extra bild med mig på ryggen

Kommentarer
Postat av: Annika Karlbom

Ja, Victoria är ponny i en klass för sig. Hon har den där extra som krävs för att en ponny skall vara internationellt gångbar. Mathilda har lagt en fantastisk grund för Ebba att jobba vidare på. Det är inte någon lätt uppgift att rida en så känslig ponny. Men Vickan verkar verkligen trivas med sin Ebba, och vi håller också alla tummar och tår för att det skall gå bra för dem framöver.

2012-03-07 @ 21:02:42
URL: http://teamfix.wordpress.com/
Postat av: Mia

En riktigt fin liten ponny :)

2012-03-08 @ 21:10:39
URL: http://miaochfia.blogg.se/
Postat av: Helene

Har sett dem på tävling några gånger och de är verkligen ett trevligt ekipage! Fantastisk gÅnge och Ebba rider väldigt väl!

2012-03-09 @ 17:18:50
URL: http://Helenececilia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design av: sodressage.se