En dag utan häst - vad gör man då?

Har idag kommit igång med kandidatuppsatsen ordentligt, känns bra! Suttit från kl.8 imorse till tio i fyra på eftermiddagen. Överraskande nog fortfarande pigg o på hugget. Har fått massagetid kl.19 här i Lund så Forsythia får sig en ledig dag då jag inte hinner åka både fram o tillbaka och rida innan dess tyvärr (vill rida!).

Och när man nu stod där, ensam i lägenheten efter skolan, med flera timmar framför sig utan något att göra! Ingen häst att pyssla om, ingen hund att busa med, inget katt att gosa om, inget stall att göra iordning. Vad gör folk som inte har varken hästar eller djur??

Eftersom man idag inte tillhörde ligan som har ro nog i kroppen för att bara slå sig ner på sin balkong och sola där (jag brukar föredra att få röra mer på mig, främst när jag inte fått möjlighet att träna) så blev det en cykeltur in till centrum till ett torg jag inte kan namnet på (bredvid Mårtenstorget och Botulfsplatsen) där jag köpte mig en gourmetglass (mums!) och avnjut den i solen tillsammans med så många andra studenter. 2 stora kulor var nästan lika mättande som en middag...
Sen till lägenheten för att laga mat för flera matlådor framöver, diska och samtidigt baka en saffranskaka på den sista saffranspåsen. Ganska nöjd med att jag lyckades med allting samtidigt ;). Medans jag äter ett litet kvällsmål blir det till att filura ihop detta lilla blogginlägg. Så fort kakan åkt ur ugnen ger jag mig av på cykeln upp om Norra Fäladen för att få en härlig massage :).

Ha en härlig kväll allesammans!




Kommentarer
Postat av: Pernilla

Fina Lund! Jag har släkten där nere, samlade en bit nedanför Mårtenstorget.

2012-03-27 @ 23:28:30
URL: http://pontes.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Ja Lund är himla fint! Oh va kul! :)

2012-04-19 @ 10:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design av: sodressage.se