Lyckorus

Har idag ridit för tränare och fokuserat på programdelar samt bytesserier ner i varje, passage och piaff. Fick aha-upplevelse då vi gjorde ännu ett steg än mer samlad passage idag med fantastisk ridkänsla <3! Kändes så lätt och samtidigt mäktigt! Kan bara glädjas över Forsythias lätthet för denna rörelse som ligger så naturligt för henne. Bytesserien i varje sattes utan problem, fick även en aha-upplevelsen där då jag kände att jag mitt i rörelsen kunde få henne att gå från korta rena byten till att länga ut helt enkelt med hjälp av en viss ändring av sitsen, räta upp sig ngt mer och driva på ngt mer med sätet framåt, samtidigt som jag fortsätter med byteshjälperna.
Piaffen fick vi till riktigt bra ett antal steg :D, så spännande att lära sig tillsammans. Kan komma bli många misstag på vägen medans vi båda testar oss fram :), men det är så man lär sig! Har bra folk omkring oss att ta hjälp av - det är guld värt!

Imorgon kommer jag skriva lite om den mkt talangfulla Ebba Widell som jag sålt min D-ponny Fix Victoria e.Vermont - Juno Rory till i somras. Dessutom planerar jag visa bilder på framför allt Sir Donnerhall II från Bruksprovet när han dansade sig till gåshud och applåder från hela publiken! Min kamera med nya objektivet var med och förevigade tillfället! Behöver man säga att man ser fram emot fölet vi väntar om en månad efter honom?? Utöver det blir det lite hingstfunderingar till Frida och Lilja - blivit ändringar sen bruks.

Och så har ASVH skrivit en artikel om stofamilj 36 med inriktning på våran välrenommerade Bordighera-grenen! Hoppas kunna få upp den här på bloggen för att visa!

Familjens avelsstolthet, Frida e. Tip Top u.Bordighera ue.Maraton - Galant

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Vem tränar du för? :) Fin blogg du har :D

2012-03-06 @ 22:58:46
URL: http://futurefactorydressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design av: sodressage.se