Glädje x flera!

Helgen inleddes i fredagskväll med årets andra tävling - en nationell St George i Åstorp. I ett starkt startfält med flertal ekipage från både Danmark och Norge. Målet med starten var att fixa ett kval över 62% till debuten i Intermediaire I, ha kul samt göra en så bra ritt som möjligt. Start kl.20:30.

Och kul hade vi! Mkt nöjd med min tös! Och resultatet blev mkt bättre än förväntat med tanke på konkurrensen - 66,316% och en fjärdeplacering med enbart några ynka poäng upp till 3an! Och inte mkt mer till 2an :). Ena domaren höll mig som sin etta! Låg dessutom 2a länge, glädje bara det!
Sista ekipaget startade 22:48, prisutdelningen kl.23. Hemma strax innan kl.01 ^^.
Kan dock bara tacka o buga för tävlingsarrangören som la in en extra St George så att alla anmälda fick starta!! Starkt jobbat!

Känns underbart att känna hur mkt starkare hon har blivit under vintern, hur rörelserna sitter så mkt bättre. Märks av även under framridningen. För framridningen har jag ett upplägg med att jag sitter upp 45 min innan start, skrittar 5 min på lång tygel, sen 5 min på kort tygel. Därefter lösgörande arbete och genomtrimning fram till start. Inför årets två starter har jag även kommit till att skritta ett par minuter innan start.
I fredags taggade hon dessutom om ordentligt efter ritten medans vi promenerade av henne ^^.


Resten av helgen har spenderats på gården i Vollsjö med familjen, hästarna och hunden. Lördagen innebar vila för Forsythia, spenderade tiden med familjen och att pyssla med olika saker. Under söndagen blev det en härligt lång uteritt i solskenet, inga krav utan bara njöt av lång skrittur för att sedan sträcka ut i full galopp längs den långa banvallen. Efter middagen tillbringades tiden hos farmor i Köpingebro för att fira hennes födelsedag.
Nog de lugnaste dagarna på mkt länge kändes det som, skön avkoppling :).

Imorgon blir det kursintro - och skolan börjar först 10:30 - Lyxig sovmorgon! :)

Sammanslaget - många glädjeämnen denna helgen!

Ute på ridtur


Tog sedan med oss Kola ner till sommarhagen


Efter ritten blev det avryktning ute i solskenet


Glad nakenfis! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design av: sodressage.se