Blandad kompott

Tiden rusar iväg och har inte hunnit uppdatera mig här på ett antal dagar nu tyvärr! Praktiken i Lund i kombination med ridningen i Vollsjö (inkl kollektiv + bilpendling därimellan) kräver mkt, samt att man har ett arbete hängandes över sig som ska in i dagarna.... Lätt panik över den ska erkännas ^^.

Igår efter praktiken mötte jag upp Vanessa på stan och drog till Ticket - och bokade biljetter för charterresa till Egypten den 25 juni!!! :D Längtar!! Vet dock inte ritkigt hur jag ska överleva en hel vecka utan Forsythia och träningen... ^^ Beroende? Nääädå..... ;)

Dessutom var det tacksittning igår efter att man var med och frivilligt jobbade på Helsingkrona nation för en månad sen. Var himla roligt! Temat var MIlitary-style, och var mkt nöjd med min utklädnad :). Jag har aldrig druckit i ngn större mängd (smuttar bara) - ett faktum som lätt triggar folk till att försöka få mig full. Likaså gällde igår. Så numera är jag officiellt nykterist så man slipper sånt, sprit är så illasmakande nog :P.


Forsythia har gått riktigt bra den gångna veckan! Fantastiskt nöjd med piruetterna. Trampet rör på sig i rätt riktning, nu förstår hon var gång jag ber henne om det, sen ska vi höja kvalité på det allteftersom, men vi får till ett par riktigt bra steg då och då! Travslutorna har vi fått jobba på, och det börjar släppa nu, takt och tvärning pusslas ihop. Har ridit med hackamore för att spara på munnen inför söndagens årsdebut i Hässleholm. Ska bli kul! Sen ser det ut som att vi kanske kommer till start nästa helg i Åstorp! Vi låg på reservplats 13 ifrån början, nu är vi nere på förste-reserv! Håll tummarna för att vi får komma till start på fredagen! Därefter är nästa tävling inte förrän i slutet av april hos hemmaföreningen Färs Härads RF.

Fölen växer så det knakar, ska se om man inte kan passa på och mäta dom i dagarna.

Men först är det Hingstvisning på Flyinge ikväll! Får se om man hittar några nya underverk att överväga till stona, annars så ser det för tillfället ut till att kunna bli Dalwhinnie till Fackellilja och Floricello alt Zaladin till Frida.

Nu blir det djupdyk i arbetet! Ha en härlig helg allihopa!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Roligt att se att även folk på högre nivå rider på hackamore ibland. Bor du i vollsjö? Har varit där i krokarna och kollat hästar hos Pontusuppfödare.

2012-03-17 @ 10:30:42
URL: http://pontes.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Jaså, var du med i det gänget? :)

Jag var också på den sittningen, min klass hade Nano/BME kickoff inför organkemikursen :P

2012-03-17 @ 21:01:54
URL: http://gabriellalynghed.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Pernilla: Ja här har det blivit rätt mkt av hackamoret sen mitten av november, vi trivs riktigt bra på det nu :).

Jag bor på två orter kan man säga, har lägenhet i Lund samtidigt som jag sover över ett par gånger/vecka i snitt hos föräldrarna i Vollsjö. Va kul!



Gabriella: Haha där ser man, va liten världen är ibland! Hoppas ni hade riktigt skoj! Bra start på ny kurs :)

2012-03-19 @ 20:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design av: sodressage.se