Årsdebut! Och bilder från Flyinge PS & Partner Hingstshow

Igår årsdebuterade jag och Forsythia i Hässleholm. Är väldigt nöjd med ritten - Forsythia var peppad och himla fin, kändes så mycket starkare i kroppen sedan vår senaste start i höstas!
Tyvärr taktmiss i båda travökningarna - ena pga att jag drev på två steg innan jag rätat ut henne fullständigt och den andra pga att jag gjorde en liten förändring i drivhjälpen för att få lite till stuns.
Skolorna kändes stabilare än nånsin, slutorna som vi jobbat så mkt på flöt på så fint utan problem. Fick bla 7,5 på öppna och 8or på halvvolterna.
Samlade skritten har det hänt en hel del med sedan vi kommit igång ordentligt med trampträningen, kortare och aktivare. Fick 8 på ökade skritten!
Ökade galoppen kändes härligt i uppförsbacke! Och piruetterna är jag riktigt nöjd med, särskilt den vänstra hade jag rikigt bra känsla i! Vi är dock starkare i helpiruetter, så ser fram emot vår Internediaire I debut i maj!


Resulterade i nytt personbästa på 67,948% och en 4e plats!!







I lördagskväll var jag med mamma och två vänner på Flyinges hingstvisning av PS och partners hingstar. Många fina hingstar, föll bla för fantastiska Bordeaux och otroligt rörliga Skovens Rafael! Fick se Sir Donnerhall som det pratats så mkt om i flera år tillbaka - får säga att hans helbror Sir Donnerhall II som vi fick hit förra året är markant bättre än sin äldre bror! Tailormades Attention var en mkt trevlig bekantskap som växte under ritten.
Mkt bra upplägg, fräsht och roligt att se!

Shooting Star



Tailormades Attention




Surprice. Svår, stark hals, orolig mun, bogfria höga knärörelser, inte så mkt bakben.





Belamour. Hade tappat massor med muskler. Varför? Varit skadad? Såg annars glad ut! Mkt spetsade öron och har kommit högre upp i formen.




Otroligt fina Bordeaux! Väldigt lätt för både samling, byten och sidvärtes med 3 mkt bra gångarter. 5 år men visade redan klockrena luftiga byten, början till arbetspiruetter med bra galoppkvalité och hur lätt han har för passage!







Metall



San Amour




Skovens Rafael imponerade mycket!!





Sir Donnerhall




De Noir, mkt söt




Kommentarer
Postat av: Pernilla

Grattis till en bra debut! Vilken klass red du?



SR är mitt förstaval men det är stört omöjligt att få någon info om vart och hur han finns tillgänglig i år. Irriterande!



Förresten så är bocelli tillgänglig i år, dock begränsat.

2012-03-20 @ 00:40:08
URL: http://pontes.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Håller med dig om hingstarna! Attention heter dock Tailormade Attention, inte släkt med Tailormade Tempation vad jag kan se trots samma förnamn!

2012-03-20 @ 06:58:20
URL: http://gabriellalynghed.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Pernilla: Tack så mkt! MsvA:1 red jag :)



Vad jag förstått så är han iår tillgänglig via Flyinge (/Katrinelund). Endast på fryst. 1200dk för ett strå alt 3000dk för tre insemineringar på Flyinge enligt mailsvar från Flyinge. Mer info ska tydligen komma på Flyinges sida under veckan :)!



Ja jag hörde om Bocelli, jättekul att han kommer vara tillgänglig om än begränsat! Bättre än inget!



Tack för rättningen Gabriella! Jag som var snurrig och skrev Temptation när jag tänkte på Tailormade :), (försent på kvällen månne?) ändrar det nu direkt!

2012-03-21 @ 13:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design av: sodressage.se