Mycket som har hänt!

Ja mycket har hänt sen sist jag skrev aktivt här inne, en orsak till att bloggen har fått ligga i ide ett tag.
 
Under andra halvan av skolterminen satt jag och en klasskamrat med examensarbetet (sjuksköterskeutbildning vid Lunds Universitet), som var klart den sista maj. Godkänt o klart, underbart!
 
Jag och Forsythia har kommit igång att träna kontinuerligt för Charlotte Haid Bondegaard igen efter flera års uppehåll då hon har haft fullt upp på annat håll, känns jättekul då hennes träning passar mig och Forsythia så himla bra!
 
Helgen 9-10 juni tävlade vi i Gärds, mkt nöjd med starterna i St George och Intermediaire I. Resulterade i två 2a placeringar efter Jan Brink på Rentino på 68,42 (St G) samt 67,36% (Int I).
 
Jobbet drar igång på hemtjänsten i Vollsjö, min 3e sommar där och trivs fortfarande mkt bra :)
 
Helgen den 22-24 juni drog Midsommardressyren på Everlöv igång, en tävlingshelg man sett fram emot länge. Och det gick verkligen fantastiskt bra!
I lördagens St George fick vi till en bra ritt som resulterade i nytt personbästa med 68,509% och en häftig 3e-placering i den nationella konkurrensen!
I söndagens Intermediaire I var jag väldigt taggad på att få till bla piruetterna som vi gör hemma under programmet. Satsade järnet (glömde nästan andas stundvis så fokuserad jag var ;). ) vilket resulterade i hela 69,605% och en 4e-placering :D!! Gissa om man var salig efteråt!
 
Filmer från Everlöv:
http://www.youtube.com/watch?v=6o8HXT0Wqqs&list=UUsmgxS2dcjd-CWcdfkyfSDA&index=2&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=lZchBHgKTtA&feature=relmfu
 
 
Den 25 juni lyfte därefter planet mot Egypten för min del och hagen väntade på Forsythia som skulle få en veckas välbehövlig semester!
Härligt med en veckas sol och bad med goda vänner :).
 
Väl hemma igen hann man umgås med hela familjen i drygt3 dagar innan föräldrarna åkte till USA i 2 veckor. Så jag och mina 3 bröder har haft ansvaret under denna tiden :). Jobbat för fullt bredvid med, utom under Falsterbo-veckan som jag tagit ledigt för att kunna åka till än jag ville plus hinna med gården och en inplanerad födelsedagsfest.
Festen blev en av de bästa med massa vänner, från både när o fjärran (Norge)! Bjöds dessutom på en åktur i en grym BMW M3! :d Häftig upplevelse!
Kan bara tacka André från Norge att han kom ner kvällen innan, utan hans hjälp hade jag aldrig hunnit få klart tårtorna innan festen! 
 
På söndagen satt jag på Falsterbo med en vän och avnjöt en massa fina ekipage och fotograferade med min kära kamera Nikon D3100. Efter att ha lagt upp bilderna på facebook och taggat så hör både Patrik Kittel och Aat van Essen av sig via chatten för att tacka för fina bilder och undrar om de får använda sig av dom samt om jag hade fler. Wow :D!
 
Nu har jag och Forsythia kommit igång ordentligt igen efter vår 3 veckor långa semester (1½vecka utan ridning, ½vecka skritt och 1 vecka jogging/utridning på slutet). Red bla ut med en kompis i sövde strövområde där vi red ut längs ridleder och avslutade med att bada i sjön efter drygt 1½ timmes tur :). Nice indeed.
 
Idag kom föräldrarna hem! Var underbart att träffa dom igen :D!
 
Senaste tiden i mkt kort format, nu ger snart datorn upp och jobbet samt Forsythia o Kola kallar tidigt imorgonbitti, så blir nu till att nanna för min del :).
Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Maja

Hej!

Följer din blogg slaviskt, samt på bukefalos förstås (Maja_Kandi), kanske jag får lägga till dig på fb så jag kan följa dig även där? Är så imponerad av sig och Forsythia!

Svar: Aw, gud va kul att höra - känner mig mkt hedrad! Lovar att skärpa mig med bloggen så här händer ngt igen :)! Självklart får du det, hoppas du hittar mig bland alla Mathilda Månsson's ^^.
Tack så mycket! Vi jobbar vidare och hoppas kunna behålla träningskurvan uppåt :)
Mvh!
Mathilda Månsson

2012-07-19 @ 12:15:29
URL: http://nilssonmaja.blogg.se
Postat av: Stina

Har du pluggat klart nu? Vad tänker du göra till hösten?

Svar: Hej! Nej jag har sista terminen kvar i höst, fylld av praktik (enbart 3 veckor teori sammanlagt). Är färdig sjuksköterska i slutet av januari :). Så hösten är redan fullbokad! Är fylld med praktik, plugg, träning och tävling med Forsythia. Hoppas att praktiken inte krockar med viktiga tävlingar bara... Risk föreligger! Men allt brukar lösa sig :).
Mathilda Månsson

2012-07-19 @ 23:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design av: sodressage.se