Vilket väder!

Efter en dag på föreläsning på BUP som slutade vid 15 så satte man sig på balkongen och solade med plugg tills solen gick ner. Blivit matlagning, lånat böcker o lite studier utöver det.

Hingstfunderingarna rullar vidare. Som jag skrev igår så har vi några kandidater till både Frida och Lilja.
Till Lilja ligger Dalwhinnie bäst till - mkt bra stam, presterat utmärkt, snygg modell, och goda gångarter. Ser dock fram emot Bruksprovet som närmar sig, bla Ifverssons 4-årige Dunhill e.Oscar ser mkt lovande ut.

Frida har ett desto större utbud. Till henne funderas det bla runt:
De Niro/De Noir - Elithingstar med stark förärvning och med det mycket eftertraktade Donnerhall-blodet i sina ådror.
L'Espoir (e.Lord Loxley - Warkant). En mkt rörlig hingst och Warkant har visat sig finnas som morfar till flera mycket framgångrika dressyrhästar.
Temptation - Avkommorna uppmärksammas för sina snygga typer och stora gångarter.
Är även sugen på Quattro B då jag är otroligt förtjust i de avkommor jag sett - väl ihopsatta modeller, aktiva luftiga gångarter med mkt knä, stort tryck framåt med mkt arbetsvilja och lätt för samling. Dock risk att det blir för mkt massa i kombination med Frida tror mamma.
En del kvar att tänka på! Ser fram emot att titta på alla hingstarna till helgen/nästa vecka :).

Sen ser kanske inte plånboken ut till att räcka till att betäcka Zvalan (Rolökke Swallow RNF 110 - Merrie Master RNF). Annars hade drömmen varit att betäcka med Vermont!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Intressant med dalwhinnie!



Tror jag lagt quattro på hyllan, fått för mig att det blir väldigt kort, kompakt hals.

2012-02-23 @ 23:52:05
URL: http://pontes.blogg.se/
Postat av: Astrid

Vad pluggar du?

2012-02-24 @ 14:36:01
URL: http://qpintraining.blogg.se/
Postat av: Maria

Det blir säkert lyckat i slutändan med tanke på hur fina ston ni har!:)

2012-02-24 @ 19:51:41
URL: http://www.wacum.wordpress.com
Postat av: Mathilda

Pernilla: Ja han känns intressant, även om jag gärna hade önskat än lite bättre gångarter så är de inte alls pjåkiga de han har. Angående Quattro så är det inte en omöjlighet att det kan bli en sådan hals, däremot har jag inte sett att de har haft problem med de korta halsarna, och då ser jag bara fördel med alla de andra positiva aspekterna. Så han har jag tyvärr svårt att lägga på hyllan ;). Inte många hingstar som har avkommor i både Grand Prix dressyr och hoppning på samma OS ex. Stark nedärvning dessutom. Vi får se helt enkelt! Men lär inte bli i år som det ser ut just nu.



Astrid: Jag studerar till sjuksköterska på Lunds Universitet :)

2012-02-25 @ 12:11:16
Postat av: Mathilda

Maria: Tack så mycket!

2012-02-25 @ 12:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design av: sodressage.se