Ponnyer igenom tiderna, del 1

Fick en önskan att gå igenom och visa bilder :)
Var ska man då börja? Från början kanske.
Inledningsvis hade vi en liten ponny som hette Patricia och därefter en holländsk shetlandsponny som hette Belinda (ingen klassisk shettis, för med henne gick det undan!)

Alla har vi en gång varit små...! Felix och jag. Tror jag är 10-11år? Familjen köpte honom hösten -97.


Ingick i Färs Härads lag! (Precis, det är jag som är den lille truddelutten ;).)


Mitt första SM 2000, 12år gammal, i Falun med Felix. Blev repris med SM 2001 i Susedalen också innan lillebror tog över honom.


Sen har vi haft flera ponnyer härimellan som jag inte har bilder på som jag har lärt mig mkt på på vägen.
Bla Beauty Dessie Bay och Coxes Lady C. Lady lärde mig att även om det gick fort som attans när man hoppade så fick man fortsätta driva - annars kunde det plötsligt bli stopp. Och det tänket sitter kvar även i dressyren!

Och nu börjar det dra igång...
Sprite, newforestponny -93 e.Rolökke Swallow - Skogs Max. Vi debuterade nationellt våren 2003, vann första FEI-klassen. Togs ut till NM i Finland där vi blev 7a, sen på SM tog vi silver samt guld på DM.


2004 blev det en 4:e-plats på NM, ett poäng från bronset! Brons på SM


2004 tävlade jag även nationellt på Who's That Girl aka "Girlie" f.-97, även kallad Gördis de sista åren i Norrland innan hon fick somna in 2011. Hon var ett welshsto som familjen köpte som föl och utbildade hela vägen själv.


Försommaren 2005 kom Amazing Dapple Grey, en dansk ridponny f.-89 som bla gått 2 EM i Danska landslaget men ett par år tidigare gått o lullat i skogen innan han såldes till en duktig familj som senare satte honom hos mig för att få honom i toppform igen. Kvalade direkt till nationellt o SM, under hösten plockade vi vinster och placeringar i FEI-klasser på över 70%, bla i Elit-serien i Skåne. Såldes sen under vintern.
En ponny som satte sig djupt i hjärtat




fortsättning följer imorgon!
Ska då även försöka hinna med en bettfråga samt bilder på nya tränset på Forsythia

Kommentarer
Postat av: Frida

alltid varit lite avundsjuk på ska jag erkänna, du är en grymt skicklig ryttare! Jättekul att följa dig och forsythia = )

2012-02-16 @ 08:26:47
Postat av: Josefine Nibell

Jag har också haft felix :D Han såldes för nästan precis två år sedan efter att jag haft honom som foderponny i ett och ett halvt år :)

Svar: Nej men oh va kul! Hur är det med sötnosen? :) Vet du var han är just nu? Tävlade ni ngt eller hade mest kul ihop? :) Läromästare?
Mathilda Månsson

2012-10-17 @ 20:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design av: sodressage.se