Och en till!

Även idag var Forsythia så där härligt duktig!
På tisdag blir det äntligen dags att rida för tränare igen, inte blivit så på många veckor pga det har varit för kallt för tränaren att sitta i ruggigt ridhus. Planen är att fokusera på travslutor och galoppiruetter för att komma över den sista lilla tröskeln innan de sitter riktigt bra. Passagen kändes såå underbar <3!

En vän beskrev för ett par år sedan riding som ryttarens egen drog - för att då när det klickar till i träningen av utveckling och samstämmighet, så ger det en mkt välbehaglig glad känsla i kroppen (belöning i sig). Denna känsla blir som en kick som man vill uppleva igen och igen. Beroende! ;) Själv brukar jag skoja om att jag får abstinens efter ridningen om jag inte har fått rida på ett par dagar ^^.

Passade idag på att fota både stona och åringarna, alla växer på alla dess håll! Magomfång respektive på höjden ^^. 1 månad och en vecka kvar ungefär tills Frida är beräknad! Lilja är först i maj. Åringarna är drygt 10 månader gamla.







Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej Hej!



Har dina hästar på Buke och även Fjärilsviol på fölbedömning i fjälkingen förra året. Följer även 11:ornas tråd på Buke.



Jag brukar inte kommentera hos folk, suger verkligen på det men känner ändå nu att jag kan inte låta bli utan måste få säga vad jag tycker.



Du har verkligen helt otroligt fina hästar !! Mest har jag fastnat för Frida och Fjärilsviol. Drog verkligen efter andan när jag såg Fjärilsviol i fjälkingen så underbart vacker hon var. Även dina andra ston är super fina =). Såg nu på blup att du är uppfödare till Frida, Forsythia, Fackelilja, Fjärilsviol och Flora Linnéa, med det vill jag säga att jag tycker du verkar har lyckats väldigt bra i ditt avelsarbete med dessa hästar. =)



Hade det varit möjligt så hade jag gärna haft Fjärilsviol hemma i ett eget stall ;)



Har inte hittat din blogg förrän nu men annars har jag följt dig på buke och alltid sett fram emot när du uppdaterar då jag tycker det är väldigt intressant att följa dig och dina hästar.



Kommer även fortsätta att följa dig för att se vad det blir av Fjärilsviol (riktigt nyfiken hur hon är som 4-5åring). Flora Linnéa och Fjärilsviol blev så fina är jag väldigt spänd på o se hur årets föl kommer bli. =)



Tycker verkligen du gör ett super arbete inom aveln och hoppas du fortsätter med det! =)



Mvh Jessica

2012-03-04 @ 00:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design av: sodressage.se