Mot ljusare tider

Efter en natt med 9½ timmes sömn så var man väl omladdad inför starten av sista veckan på vårdcentralen. Alldeles för lite tid kvar! Har ett par dagar på mig att klura ut vad man ska bjuda på för kakor på fredag som tack till den fantastiska personalen...

Dagens glädjeämne: Att man kunde komma hem o äta kvällsmat med familjen vid fem för att sedan gå ut och rida på fältet - och det var fortfarande ljust ute! Vid halv sju var det fortfarande ridbart tack vare den vita snön och stjärnklara himlen. Idag var snön inte längre klabbig vilket gjorde att vi idag kunde klätterträna även i trav o galopp. Red, som så ofta under de gångna 4 månaderna, på hackamore. Det samt det nygodkända hanging cheek-bettet är favoriter hos mig och Forsythia. Hööks är så skickliga att de har fotat bettet upp-o-ner och säljer det som Baucher-bett i sin katalog... Lyckligtvis är det rätt på deras hemsida ialf.

Har en annan blogg att rekommendera för övrigt! Det är min förre detta ponny Fix Victoria, en fantastiskt rörlig D-ponny med internationell potential, med sin skickliga lilla ryttare Ebba Widell som florerar på denna blogg. Följ deras väg mot toppen!
http://www.widelldressyr.blogg.se/

Ska snart stänga ner datorn för att sedan joina familjen i soffan framför TVn med lite skolarbete som ska läsas igenom för granskning. God kväll allesammans!

Kommentarer
Postat av: Åsa - Hästeriet

Åh, ännu en trevlig blogg! Och så känner jag allt igen er från Buke! :)

2012-02-13 @ 23:39:37
URL: http://hasteriet.blogg.se/
Postat av: Annika Karlbom

Spännande att läsa din blogg Mathilda. Extra intressant tycker jag det är med dina tips. De tillåtna betten i TR II har verkligen ökat i antal. Vad tycker du är fördelarna med hanging cheek-bettet jämfört med ett vanlig konventionellt bett?

2012-02-14 @ 09:28:13
URL: http://teamfix.wordpress.com/
Postat av: Mathilda

Åsa: Va kul att du hittade hit!



Annika: Tack så mkt! Har länge sagt att jag inte haft tid, men ska testa på det nu :). Ska ta upp frågan i nästa blogginlägg!

2012-02-14 @ 20:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design av: sodressage.se