Hela havet stormar

Vi kör på det roliga direkt - Dagens största glädjeämnen:
1. Haft ännu en otroligt rolig dag på praktiken!
2. Det är Alla Hjärtans dag = har bjudits på vaniljhjärtan vid 3 olika tillfällen idag, mums
3. Sist men INTE minst så lyckades vi sätta ettorna igen!! Som jag har nojat, funderat, vridit och vänt på hur jag skulle göra med byteshjälperna. Idag skulle vi köra till ridhuset och dagens mål var då att helt enkelt att sätta bytena genom att testa att gå tillbaka till våra gamla basic byteshjälper - som i det närmaste kan liknas med "hela havet stormar" med regelbundna svallvågor (alternativt den yvigaste varianten av Brink).

Tyvärr började det underkylda regnet falla över oss redan under eftermiddagen medans jag var på praktiken, så en körtur var utesluten när jag kom hem sent på eftermiddagen. Snön var överraskande nog inte så klabbig som jag förväntade på fältet, så vi drog en rövare - efter att ha jobbat en del i skritt fattade vi galopp på raksträcka, gjorde direkt en serie i vartannat, bröt av till skritt, vände tillbaka, fattade galopp och gjorde en serie i varje.

Det resulterade oavsett bytesstilen i en klockren serie på 4 byten, en stolt häst med konstant spetsade öron hela vägen igenom - "Jag kan, jag är fan bäst" (ja Forsythia har stor tilltro till sin brillians, en mkt bra egenskap och redskap för mig som ryttare att arbeta med i inlärningsprocesser!) och en lyckligt ryttare -"Yes äntligen! Vi klarade det igen!"
Därefter blev det forsatt arbete i skritt med skolor och klättring. Imorgon ska jag fösöka lägga in att träna korrekta halter och ryggningar mer igen så det inte faller bort bland alla andra roliga övningar.

Forsythias moder Frida njuter av solen med sin stora mage, kurandes på en fölunge e.Sir Donnerhall II
vintern 11-12

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design av: sodressage.se