En sån vacker dag

Njuter av min sista "semestervecka" innan skolan drar igång på måndag. Denna dag avnjöts i det strålande, varma vädret med ett härligt pass på Forsythia ute på fältet före lunch efter en skön sovmorgon. Blev fortsatt övning från gårddagens träningspass för Charlotte Haid-Bondergaard, då vi jobbade på Grand Prix-saxen, piaffen och passagen. Saxen fortsatte att utvecklas, hon var hela tiden villig att bjuda på tramp (dock ej helt lätt att känna exakt hur kvalitativ den är, krävs ett par ögon till på marken, men det går på rätt håll). Dock var hon ngt trött i kroppen när vi kom till passagen, inte omöjligt lite träningsvärk - inte konstigt efter vilket grymt pass hon bjöd på igår med spänstig passage, aktiv piaff och många saxar.
 
Imorgon blir det till att rida ut en tur och leka på stubbfält, förhoppningsvis håller vädret sig någorlunda :). Sen blir det tur till Lund för lån av böcker, lämna in fotorullen och träffa vänner.
 
Dagen har förövrigt avnjutits till största del utomhus med hästarna och familjens schäfer Kola. Fika på gräsmattan och solande. Likaså kvällsmaten intogs utomhus ihop med familjen ;).
Dessutom blev det bakning - äntligen! Planerats i många dagar men inte hunnits med. Men idag hann jag med både vaniljbullar och chokladgifflar. Mums!
Blev lite tokigt på slutet bara när jag skulle smälta lite choklad för att slingra över gifflarna, minns ngn sagt att man kan smälta i mikron. Testade - gick åt helvete ^^. Fick testat brandlarmet ialf - det var bra tjut i den! Sen lyckas man tabba sig en massa - spiller på golv o trappa, slår tå i tröskel, bränner fingret m.m. Ja ni vet hur det är, när man väl börjat så... Tog det lugnt ett  tag o diskade i lugn o ro innan jag gav mig på att sätta in en ny plåt med bullar i ugnen - slår vad om att jag annars hade lyckats tabba dom med medans man fortfarande är i det modet ;). Men det gick bra!
 
 
Suttit och reflekterat över det här med ridbarhet efter att ha sett en hel del på tävlingsframridningar, träningspass m.m. Konstaterat hur otroligt schysst Forsythia är som ställer upp på alla mina tokigheter (hon måste ju undra många gånger vad det är jag håller på med när vi båda ska lära oss något nytt! Inte nog med att jag ska få grepp om hur man gör standardmässigt - sen ska jag anpassa det efter henne så att även hon kan få förstå åt vilket håll vägen leder!). Säger väl lite att hon både har haft föl, att jag har noll erfarenhet av GP och likväl diskuteras det ev debut i de lättaste GP-klasserna när hon enbart är 10 år gammal!
Kan jag säga annat än hur otroligt tacksam jag är för att ha denna tålmodiga tös som alltid ställer upp för mig oavsett vad?! Ord räcker inte till för att beskriva hur mycket hon betyder för mig <3

Kommentarer
Postat av: Stina

Ja du har minsann en otroligt fin liten häst :)

Svar: Tack så mycket Stina! :)
Mathilda Månsson

2012-08-31 @ 13:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design av: sodressage.se