Premiär på gymmet och ridinspiration

Rengnig dag som passande nog har spenderats inomhus med ömsom kandidatuppsatsskrivande, ömsom tittat på många fina hästar som gått Intermediaire I och Grand Prix (med spö).
Det är grymt inspirerande att titta på kan intygas!! Då det varit en vilodag idag utan ridning så blir abstinensen påtagligare när man ser andra rida det man själv eftersträvar :).

Som kompensation så har jag suttit och skrivit ner saker som jag vill träna på med Forsythia, ex att komma ihåg att träna på travsaxen (glömmer alltid den...), träna halt-ryggning oftare igen som jag gjorde ett tag (resulterade i att hon lyfte än bättre på fossingarna som annars lätt kan bli lite släpande i grusen) och att jag tränar på att räkna rätt i bytesserierna (börjar bli många byten att hålla rätt på nu).

Fick ännu lite extra hjälp att bekämpa ridabstinensen - ett par vänner skulle iväg på zumba-pass och då jag många gånger velat göra det men inte haft tid (vilket jag nu hade) så hoppade jag på! Skaffade ett 10gånger-kort, så nu kan man vara spontan till Gerdahallen i Lund fler gånger ^^!
Var helt underbart i vilket fall som - dansa o träna med flera andra med en ledare som brinner för det hela o peppar alla att prestera på max!


Fridas föl e.Sir Donnerhall II - Tip Top är numera döpt till Fragrant, som kommer av både en Orkidé- och Rosart. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design av: sodressage.se