Yes!

Igår blev det mkt på pluskontot!
 
Först på morgonen fick jag lämnat min bil på verkstaden, 1½ timme senare när jag hämtade den igen var den som en helt annan bil - avgassystemet skallrar inte längre vid körning!!!! Det är en sån LYX att numera kunna köra från A till B utan det öronbedövande oväsendet och skallrandet som i sina värsta skov kändes upp i ryggen.
 
Red ett mjukgörande pass på Forsythia efter föregående dags hårda träningspass för C.H-B. Jobbade på travskolorna där jag upplevt att vi tappat formen i framförallt i öppnorna, men det fick vi rätt på med mer tanke på att föra in ytterbog. Red öppna på kvartslinjen för att känna att jag verkligen hade full koll och inte "tjuvade stöd" från väggen. Sen blev det jobb med att hålla in ytterbog i galoppen på ex uppridning på medellinjen (omedvetet slarvat med det, men nu så ska den hållas på plats!). Sist blev det träning med piaffen och passagen. Vid de tillfällena hon blir stressad vid piaff ur skritt så brukar vi vända på det och ta det ur passage - då brukar det funka utan problem! Och likaså tvärtom.
 
Fortsätter på gårdagen då... Till lunch blev det färd in till Lund och installera mig o datorn i entrén på sjukhuset - 12:30 släpptes biljetterna till Corbalen! Men enkelt skulle det inte gå - trots perfekta förberedelser från min sida så krashade hemsidans server och det blev ett långt kämpande för att tillslut kunna jubla - 2 biljetter kom vi över, jag o Henrik! Corbalen den 27 oktober - here we come!! :D
 
Som uppföljning blev det springtur till praktiken och ett roligt o givande pass fram till 21:30!
 
Idag har det varit Flyinge o 5-åriga dressyrhästar för hela slanten! Flertalet fina och intressant att diskutera och utvärdera lite avkommorna till diverse hingstar. Alltid lika kul när man sitter med en hel klunga vänner med olika tankar o åsikter!
 
Passet med Forsythia idag var inriktat på klättring och lösgörning i låg rund form på hackamore. Och som avslut lite lek med piaffsteg för att få in det som en lätt, rolig och vanlig övning i vardagen i enlighet med båda tränarnas råd - att göra det till en "no big deal" :).
 

Kommentarer
Postat av: Aina

Flott när benlindor och schabrak går i samma färg.

Svar: Tack ja visst är det! Är lite nördig med matchning till träningarna för mina tränare - det ska alltid var snyggt matchat då med shabrak, lindor och mig :)
Mathilda Månsson

2012-10-09 @ 22:28:57
URL: http://www.karlboms.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design av: sodressage.se