Plus, minus och plus upphöjt till 2!

Dagens första plus kom sig av att få starta dagen på ett av de bästa sätten - ett ridpass med Forsythia <3. Riktigt bra sådant! Känt att jag senaste tiden lagt mkt fokus på galoppen (som också har behövts för att höja kvalitén) så travarbetet har varit en anings åsidosatt. Märks framförallt av i öppnorna denna gången (förra gången i slutorna). Höger känns fin men vänstern kommer jag inte riktigt igenom, har tappat lite av min känsla i sittbenen där. Blev därför träning i både skritt o trav för att hitta rätt position igen. Får fortsätta med det jobbet imorgon.
Piruettarbetet har utvecklats mkt, förr ville hon centrera till max på stället men hade inte styrka till att hantera det, men nu så klarar hon det! Nästa steg är att höja kvalitén på det genom än mer styrka och hjälpa henne än mer upp i fronten i den centreringen :) (vilket kommer då o då - vilken känsla!).
Ettorna börjar jag få kläm på nu! Hon kan - när jag gör rätt ;). I 4or, 3or och 2or kan vi ha en rätt rund, inte alltför hög form med gott resultat, men i 1orna krävs det att jag plockar upp henne i formen - då blir det rakt, energiskt och rent. Som en egen gångart som vi kan hålla på med i evigheter (rekord 20 byten i rad, sen var jag rätt nöjd ;)! ). Problemet är när jag inte plockar upp formen utan behåller den rundare varianten - då dyker vi snabbt efter ett par byten ner på bogarna, tappar energi och renhet. Mitt fel! Otroligt lärorikt :).

Minuset kom av att bilen strulade - när det var dags att köra till bussen så ville den inte starta! Men ingen jättenyhet, min lilla spanjor (en Seat) har aldrig varit särskilt förtjust i vårat fuktiga klimat. Något som kan märkas av i samband eller efter en större/längre regnskur. Men den brukar dock alltid starta, men därefter snabbt hosta sig till motorstopp (om man inte är kvick på gasen och varvar motorn direkt, då går det bra). Blev till att göra många startförsök innan den tillsluuuuut gav sig och startade. Sen blev det till att köra på höga varvtal under dom första 5-10 minutrarna. Efter det så mådde han bra!
För visst e det en han, en hon hade ju ställt upp på allt, eller? ;)
Tack o lov hann jag med bussen ialf!

kl.11 började praktiken på KUM (Kliniskt Utbildnings Mottagning) som ligger i anknytning till Lunds akutmottagning. Fick mkt beröm under dagens lopp av flera patienter som vi tog oss an - jisses va bra det kändes :D!! "Min" läkarkandidat var otroligt duktig med, var en fröjd att "jobba" ikväll! Detvar knappt man ville gå... Dom andra gled iväg efter att handledarna sagt att vi kunnat gå iväg tidigare, fanns inget mer att göra, medans jag själv drog mig kvar, sa hejdå till patienter och snackade en massa med handledarna och andra ssk på akuten. Mkt skratt blev det ^^! Ser nu fram emot en långledig helg och att få komma tillbaka till KUM på måndag! Hörde att det var patienter som bad om att få komma till KUM istället för vanliga mottagningen ;). Nice!

Imorgon blir det en hektiskt dag med arbetsintervju i Ystad, utsläpp av de avskilda fölungarna, ridning, bilbesiktning och packning inför helgens äventyr till Göteborg med underbara kompisar :D!
 
Flora Isadora
 
Mormor Forsythia
 
Storasyster Flora Linnéa - inte så pjåkig? ;)
 
Nya kompisen Frännelids Kaprifol (Verdi - Rolökke Swallow)

Kommentarer
Postat av: Annika Karlbom

Alla era föl brukar vara riktiga sötnosar. Men Kaprifol var ju extra gullig och busig./Annika

2012-12-29 @ 20:04:37
URL: http://teamfix.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design av: sodressage.se